Naszą witrynę przegląda teraz 31 gości 
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj346
mod_vvisit_counterWczoraj381
mod_vvisit_counterTen tydzień2293
mod_vvisit_counterPoprzedni tydzień2686
mod_vvisit_counterTen miesiąc7169
mod_vvisit_counterPoprzedni miesiąc11276
mod_vvisit_counterWszystkie1844053
Home

Szanowni Radni,

zgodnie z informacjami przedstawionymi w protokołach obrad z ostatnich sesji transport miejski ma ruszyć od nowego roku. W związku z tym należy przesłać do MZKP sieć połączeń, z których będą korzystać Mieszkańcy. Transport powinien być racjonalnie zaplanowany. Nie może zdarzyć się sytuacja, że UM będzie dotował kursy wożące powietrze. Na trasie Pyskowice-Toszek proponujemy autobus o najmniejszej długości .

Linia powinna zyskać jak najniższą numerację – przykładowo linia nr 15. Gmina powinna zabezpieczyć na ten cel środki umożliwiające połączenie z Pyskowicami z dojazdem na: 6:05, 7:05, 8:05 oraz kursami powrotnymi po 12:23, 13:23, 14:23, 15:23, 16:23, 18:23, 19:23. Daje to łącznie 10 par kursów. Dla porównania  do Wielowsi linia 152 dojeżdża w 11 parach kursów.

W Toszku należy stworzyć węzeł przesiadkowy przez skoordynowanie połączenia Pyskowice-Toszek z trzema mikrobusami, z czego każdy będzie woził mieszkańców w inną część Gminy. W tym celu proponujemy mikrobusy:

· 143 przez zmianę trasy na Nowa Wieś-Brynek Technikum-Tworóg-Wielowieś-Sieroty-Zacharzowice-Wilkowiczki-Toszek-Płużniczka (dojazd do Brynka na: 7:30, 8:40 oraz kursy powrotne o: 12:50, 13:50, 14:30, 15:30)

· 613 na trasie Proboszczowice-Kotulin-Ligota Toszecka-Pawłowice-Toszek-Kotliszowice (8 par kursów)

· 729 na trasie Dąbrówka-Sarnów-Toszek-Boguszyce, kursy wjazdowe i zjazdowe do Świbia (8 par kursów w dni robocze z nauką szkolną i 4 kursy w dni robocze bez nauki szkolnej w porach uzgodnionych z mieszkańcami)




Przedstawiony sposób przeprowadzenia sieci połączeń umożliwi stworzenie transportu najniższym kosztem. Mamy nadzieję, że zarówno ze strony Rady Gminy, jak i Pana Burmistrza propozycja znajdzie odzew. Tym bardziej teraz, kiedy PKS Gliwice przekształca się w spółkę Feniks V i proponuje kolejne cięcia. Warto jeszcze dodać, że na jednym bilecie półgodzinnym mieszkaniec Kowalski będzie w stanie skorzystać z połączenia Pyskowice-Toszek i Toszek-Sarnów bądź Toszek-Boguszyce bez dodatkowych opłat.


Mieszkańcy

 

Komentarze   

 
+4 #43 asia 2013-08-23 20:08
nie wiem czy wiecie ale Wielowieś odmówiła PKSowi współpracy który żądał dwukrotnych sum za dowóz dzieciaków od września. Komunikat MZKP: http://www.mzkp.pl/useruploads/files/2013_dokumenty/informacja_o_liniach.pdf I tym samym do Dąbrówki już będzie dojeżdzał miejski autobus. Z 3 linii teraz w Wielowsi jest ich aż 5. Ciekawe czy uda się 737 wydluzyc do Gliwic przez Toszek i Kleszczow



Edytowane: odpowiedź mieszkanców do Wójta Wielowsi: http://e-bip.pl/4dmethod/wwwShowPyt/6650/%23%23975930740.1
 
 
-3 #42 Pyskowiczanin 2013-08-15 12:33
Cytuję pablo29:
http://pkm-swierklaniec.pl/old/index.php?id=dane
" Jedynym udziałowcem spółki jest Międzygminny Związek Komunikacji Pasażerskiej w Tarnowskich Górach"

No tak, ale ktoś nie małymi składkami na ten związek się składa.
Pamiętasz jak Piekary opuściły MZKP? Ja ten cały bajzel dobrze pamiętam i jak dlugo spierali sie o składki.

Gdyby prywaciarze otrzymywali takie dotacje co PKM-y to tez pewnie inwestowali by w sprzęt. Póki co PKM Gliwice startował w kilkunastu przetargach m.in. w Rudzie Śl. i praktycznie zawsze był najdroższy. I nie zawsze to jest tabor najwyższej jakości. MANy i Vecta już mają swoje lata.

Całkiem innym tematem są to co województwa i powiatowi robią, albo raczej tego co nie robią. W kolejnych wyborach powinniśmy oddać pusty głos. Dlaczego dotuje się koleje a np. tam gdzie już nie ma ich to PKS-y nie dostają kasy na organizowanie transportu?
 
 
+2 #41 pablo29 2013-08-15 12:25
http://pkm-swierklaniec.pl/old/index.php?id=dane
" Jedynym udziałowcem spółki jest Międzygminny Związek Komunikacji Pasażerskiej w Tarnowskich Górach"
 
 
+3 #40 pablo29 2013-08-15 12:20
a za ile pkm swierklaniec jezdzi z taborem sredniopojemnym na 129 albo na 19? zadna z tych gmin nie jest udzialowcem pkm swierklaniec bo udzialowcem jest zwiazek mzkp jako osobny skladnik a nie gmina
z tego co widze to ludzie sa bardziej zadowoleni z naszych pkm gliwice uslug niz z uslug prywaciarzy
 
 
-4 #39 Pyskowiczanin 2013-08-15 12:13
Cytuję pablo29:

inna sprawa jest taka ze burmistrz powinien prosic mzkp zeby właczyli linie 15 do pakietu pkm swierklaniec, a przetarg na 729 zaostrzyć np żądając klimatyzacji dwóch autobusów rezerwowych autobusów z co najmniej 2013 roku czyszczenia autobusów po kazdym wyjezdzie z trasy sprawny monitoring i przetarg wygra pkm gliwice bo nikt innych takich warunkow nie spelni a bierzcie pod uwage ze Frankiewicz raczej postawi na rozwoj gliwickiego pkmu i sie zgodzi na takie warunki przeprowadzenia linii do gliwic
ale jezeli burmistrz zleci mzkp transport czerwonych autobusow a nie nakresli warunkow to wtedy o dupe rozczas wszystko
sam pracuje w pkm gliwice i wiem ze takie cos jest mozliwe do spelnienia a kleszczow nie zauwazy roznicy znacznej moze poza wielkoscia autobusu z przegubowego na sredniopojemny

Prosić można, ale musisz brać po uwagę, że za takie wymagania jak napisałeś za 2,50zl/km nikt jeździć nie będzie a stawka będzie przez to odpowiednio wysoka. Przez tworzenie SIWZ pod dane przedsiębiorstw o nie jest dobrym pomysłem bo zamyka to konkurencje na prywatne podmioty. A to czy na linii pojedzie MAZ z 2013 roku od Pawelca czy SU12 z PKM wielkiej różnicy pasażerom nie zrobi. Nakreślanie warunków przez gminy, kończy się podwyżkami stawek a coraz wiecej ludzi odchodzi od KM na rzeczp rywatnych samochodow. W zwiazku z tym pasazerow ubywa a ceny ropy rosną tak samo jak stawki jakie życzą sobie przewoźnicy.
Żeby PKM Świerklaniec posyłał dobre auta na trasy i za odpowiednio niską stawkę, trzeba być jego udziałowcem.
Z tym monitoringiem w autobusach PKM Gliwice bywa różnie, jakiś czas temu udostępniono filmik gdzie jedzie dwoch sprawcow przestępstwa... jakość była mocno średnia.
 
 
+6 #38 pablo29 2013-08-15 11:57
skąd od razu takie przypuszczania ze cos jest nielegalne?! a ja ci powiem ze historia pokazuej ze sie da
*na linie 870 nie bylo przetargu jak ją uruchamiali jeszcze nie tak dawno w papierach formalnie poczatkowo widniala jako wariant 840
*inny przyklad to wielowies i 152 oficjalnie byl wariantem 737
*najswiezszy przyklad to wlaczenie pyskowickiej linii 71 do pakietu linii autobusowych pkmu i glosny przetarg na obsluge 181 linii
*jak napisal to juz ukasz 153 i 791 tez sa wyodrebnionymi wariantami 191 i 134
po co staralismy sie o wlaczenie czterech linii 71,81.93,699 do pakietu większego? zeby nie zabrano nam pracy bo prawo przetargowe jest tak ulozone ze wygrywa najtanszy i najgorszy a z kazdym przegranym przetargiem moi koledzy tracą pracę czasem się zdarza ze ten nowy przewoznik proponuje migracje ale jest to rzadkością!
 
 
+2 #37 Stasiak 2013-08-15 11:54
Nie rozumiem. Da się coś takiego w ogóle zrobić? Mozna by tak te polaczenie nr 15 poczatkowo uruchomić jako 739 a potem dopiero wyodrębnić jako 15? Jest to zgodne z prawem? Chyba kazdy mieszkaniec cieszyłby się na widok PKMu Świerklaniec (autobus ze zdjęcia) i z PKMu Gliwice (autobusy zółte jeżdzące po Pyskowicach).
 
 
+6 #36 pablo29 2013-08-15 11:43
powiem wam ze burmistrz powinien jeszcze szukać dalszych oszczędności czyli te kursy wieczorne na 15 może wykonywać mikrobus zjazdzający z 739 bo z tego co widze po rozkladach to 739 ma kursy zjazdowe do Tarnowskich Gor a są one zbędne
inna sprawa jest taka ze burmistrz powinien prosic mzkp zeby właczyli linie 15 do pakietu pkm swierklaniec, a przetarg na 729 zaostrzyć np żądając klimatyzacji dwóch autobusów rezerwowych autobusów z co najmniej 2013 roku czyszczenia autobusów po kazdym wyjezdzie z trasy sprawny monitoring i przetarg wygra pkm gliwice bo nikt innych takich warunkow nie spelni a bierzcie pod uwage ze Frankiewicz raczej postawi na rozwoj gliwickiego pkmu i sie zgodzi na takie warunki przeprowadzenia linii do gliwic
ale jezeli burmistrz zleci mzkp transport czerwonych autobusow a nie nakresli warunkow to wtedy o dupe rozczas wszystko
sam pracuje w pkm gliwice i wiem ze takie cos jest mozliwe do spelnienia a kleszczow nie zauwazy roznicy znacznej moze poza wielkoscia autobusu z przegubowego na sredniopojemny
 
 
+4 #35 Pyskowiczanin 2013-08-14 19:21
W branżowym piśmie ''Polski Traker BUS'' jest artykuł i wywiad z prezesem PKS GLiwice (Feniks). Tylu samozachwytów, pochlebiania sobie nie publikowała nawet Trybuna Ludu.

Pyskowice nie chcą dopłacać i nie będą doplacać do PKS-u czy MZKP. Niestety, ale z obecna władzą dyskusja nie ma sensu bo niezdrowe podniecenie żółtymi autobusami na 677 trwa w najlepsze od 2006 roku. Od wtedy zaczeły się problemy z dojazdem do Gliwic z Toszka, Dąbrówki czy Wielowsi.
 
 
+13 #34 ukasz 2013-08-14 11:28
No jasne, że są ruchome. Z samego pisma KZK GOP-u, do UM Toszek jasno wynika, że wpływ na sumę, jaką miasto miałoby zapłacić ma również "poziom dochodów biletowych na danej linii". W momencie, kiedy Pyskowice były w MZKP za komunikację miejską (linie: 677, 71, 707, 712/1(włączony do 707), 20, 184, 134, 191szk) płaciły 340 tys rocznie. Dzisiaj ta kwota wynosi milion z groszami, łącznie z dofinansowaniem trzech linii MZKP: 153 (dawne 134), 739(mikrobus) i 791 (dawne 191szk). Natomiast Pyskowice nie dopłacają do wielowiejskiej 152. Jest różnica? Jest.
 
FAZA KSIĘŻYCA